Feberfri

Jag hade utsläppet i stallet idag på morgonen, segt att gå upp när klockan var framställd, men det var nog mest psykiskt för när man väl hade kommit upp gick det bra!
Började med att tempa Isa, Dockan och Diamond ingen av dem hade feber, Dockan låg på 37 grader nu. Fam F skulle åka dit nu vid lunchtid och tempa henne igen hade hon ingen temp då heller så skulle hon få gå ut till de andra...
Till allas stora glädje, tror jag, för det är ett väldigt liv i stallet nu när Isa och Diamond ska "snacka" med Dockan som står inne.
Hoppas att det inte blir värre för henne nu att vi hann "Mota Olle i grind" så att säga, igår pratade jag även med min morbror om att köpa halm inför denna kommande fölningen och det gick bra! VI får ta tag i det nu någon helg framöver så man kan vänja in henne på halm ett tag innan fölningen.

Igår blev inget som jag hade tänkt, kände ingen motivation till något. Klockan två fick jag i alla fall tummen ur och tog cyklen till stallet. Blev longering av Isa ute på ridbanan, i början va hon inte alls övertygad om att det var kul men det släppte och sen jobbade hon riktigt fint!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0