Lugna gatan

Här går det sin gilla gång, idag har jag jobbat extra! Skönt att få lite timmar som man kan använda om man behöver vara ledig, funderar även på att byta min dag efter Flyinge, jag jobbar måndagen den 28e mars och jag vet inte om jag känner för det när man har varit iväg hela helgen, börja sju och jobba till elva kan bli lite tufft...

Igår hjälpte jag Josefin i ridhuset när hon red Isa, märktes att de har lärt känna varandra mycket mer. Kommunikation och kontakt var mycket bättre nu, kul när man ser en sådan tydlig skillnad, vi jobbade mycket grundläggande i mest skritt och trav. Förfinade vad Josefin behöver tänka på.
Sedan hade vi ett riktigt "puts-race", selen blev klar, 2 sadlar, dressyrtränset och gramanen... Bara hopptränset och förbygeln kvar! Tycker vi va duktiga och det känns bra att ha gått över selen så grundligt och ordentligt nu inför tävlingssäsongen, jag är verkligen nöjd med min sele tycker den är mycket fin och lädret är verkligen toppen i den!

Idag får Isa en välförtjänt vilodag! Helgen kommer tillbringas på jobbet, 26 timmar på två dagar! Så i helgen sköter Josefin rulljansen, jag tror knappt det är sant att man hittat en så bra tjej som både är ambitiös och tycker det är roligt! Ser bra ut när stallet förhoppningsvis blir utökat, Dockan ska igång igen och så måste ju "fölis" få sin grundläggande utbildning, sen kanske det kommer ännu en häst, spännande!
Fast jag klagar absolut inte, tycker det är så roligt, den som klagar i så fall är väl min kära sambo, fast han är rätt tålig, vilket jag tycker är fantastiskt!!!

Nej, nu ska jag iväg till affären och "slåss" med alla andra som ska fredagshandla... Grillade revben står på min lista inför kvällen!
Trevlig helg!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Jessica josefsson

fin blogg:)

2011-03-11 @ 15:55:30
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0