Pyssel kväll

Igår hade jag en riktig pysselkväll i stallet, ryktade Isa rikitigt ordentligt, tvättade hennes ben och hovar...
Denna lera, jag hatar den!!! Isa har otroligt lätt för att få mugg så nu har vi en rolig preiod framför oss vilket innebär att man alltid får tvätta hennes ben och karleder extremt noga för att sedan torka dem torra med handduk. Jag har varit väldigt orolig att det skulle "utvecklas" mugg i hennes broddtramp, men det verkar "peppar peppar" som det får läka i fred.
Efter tvätten blev det lite finslip på manen, toppning av svansen och klippning av "moikanen" (där tränset ligger för er som inte vet vad vårat ord betyder).

Sen blev det ut med svarta damen för att rykta bort massa päls, hon fäller som en tok just nu! Även där blev det lite klippning och tillsnyggning... Skönt när man känner att man gör något i stallet trots att hästen har vilodag!
Isa fick också rent och fint spån i sin box, jag fyller på med en stor kärra ungefär en gång i veckan. Hon är väldigt renlig och har det alltid fint i sin box.
Jag ska ringa min morbror och "boka" en halmbal till Dockan också, vill att hon står på halm sen när det börjar närma sig utsatt datum.

Nu är jag hemma på lunch rast från jobbet, blir överbliven sallad sen igår till middag sen ska jag gasa ut till stallet och ge hästarna lunch innan det är dax för jobb igen.
Nu snöar det ute igen, inte kul för Josefin ocgh Isa som skulle ta en lång runda idag, vi får hoppas att det lugnar ner sig! Imorgon blir det sedan bara en skritt tur för på måndag står årets första dressyrträning på schemat, ska bli så kul!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0