Längtan

Våra hästar håller sig friska, än så länge! Dockan går ju på sin penecelin behandling, jag tror hon ska ha det i tio dagar. Än har ingen mer insjuknat, men vi har fortfarande några hästar i stallet som visar symtom, så man vågar inte ropa hej ännu!

Idag fick Isa stå inne på morgonen, jag jobbar men Josefin skulle ut och rida en sväng på henne i skogen, kan knappt tro att det är sant att jag har hittat en så seriös och duktig tjej. Hon är verkligen guld värd. Man får mess om temp på Isa och andra frågor bara för att hon verkligen vill att allt ska vara rätt. När det trillar in ett sånt här sms i inkorgen när man frågat om hon vill rida i helgen så kan man inte vara annat än glad "Jag vill och hinner :) allt för lilla Isa. Är så glad att jag får rida :)"
Så nu när det är min jobb helg i helgen behöver jag inte "bekymra" mig över Isa det allra minsta, det är så skönt!




Behöver jag säga hur mycket jag längtar efter att få tävla!!! Det bara kliar i hela mig, längtar även efter att få sätta igång Dockan igen ska bli så kul och se var vi hamnat efter detta långa uppehåll, hoppas hon sugit i sig de vi fick lära oss i O-hamn i höstas.
Jag funderar stark på att åka dit och titta nästa helg, man lär ju sig mycket av det också, försöker få tag i Eva för att kolla om det är ok med mat och sovplatser osv.

I söndags tänkte jag mest på alla som var i Flyinge och tyckte synd om mig själv att jag inte var där... Andreas följde i alla fall med mig till stallet och det är alltid kul när man har sällskap vi körde långa rundan runt Nygård med högt tempo, så fröken var stundtals rikitgt "skummig" mellan bakbenen, det är nog första gången i år jag har kört henne riktigt svettig. Det var väldigt kul att hon trots det höga tempot var pigg och glad när vi skrittade, hela tiden med toppade öron och härlig svikt i steget.
Vi mötte två stora hästar på vägen som med förskräkelse vågade sig på att gå förbi Isa och vagnen, tänk att "ridhästar" kan tycka att det är så läskigt bara för att man har en vagn efter?!!?

Igår fick hon en välförtjänt vilodag, jag försöker lägga in en vilodag 1-2 gånger i veckan, vis av vad som hände förra året ska hon få sina pauser. Både vanlig en dagars vila men även vila med flera dagar i rad.

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Sara

Vagn och gulhäst... den kombinationen är inte att leka med

2011-03-29 @ 19:12:55
Postat av: Christina

Skönt att hästarna håller sig friska!

Förstår att du längtar efter att tävla:)! Det blir ju som en kick.

Visst är det guld värt med en medryttare! Vi har också hittat en pärla till Matizze och vi känner att hon är seriös o noggrann och att hon gillar Matizze.

Tack för hälsningen i min blogg! Jag blir barnsligt glad för kommentarer;)!

Kram Christina

2011-03-31 @ 08:49:42
URL: http://stuterirubin.blogg.se/
Postat av: Efwa

Jag hoppa nu att de förblir feberfria och friska.



Jag förstår att du vill och längtar. Man lär sig alltid något utan häst också. Framförallt har man ju ha tid att glo på andra och se vad som är bra och dåligt.



Jag känner igen det där med att hästar är rädda för hästar med vagn bakom. Det ställer faktiskt till en del problem när man har en häst som min som tycker att de är förbi nu och börjar gå :-)

2011-03-31 @ 12:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0