Vår!?!

Kan det vara så fantastiskt att våren faktiskt är på väg!?! Nu har vi haft sol och underbart väder i flera dagar, verkligen jätte skönt. Dockan har fått sola pälsen och vara utan täcke, hon är inte klippt så det klarar hon fint i detta vädret.
Isa hade "klätt av" sig ett täcke i lördags, hon har stalltäcke och utetäcke, hon hade alltså tagit sig ur utetäcket, men alla spännen var knäppta, hur lyckas man med det?!? Men hon tyckte väl att hon var varm...
I måndags vilade Isa, jag jobbade.
Igår var vi ute i klätterbacken, 3 gånger blev de Isa var pigg och glad men man märker att hon inte tycker om att gå där de är halt det blir sådan skillnad på skritten om det är med eller utan is, hela hästen slappnar av på grusvägen och skritten blir helt annorlunda, vill verkligen ha vår och barmark nu, det är på tiden tycker jag!

Måste även lägga ut två bilder på de snygga jackorna vi har fått från Drive Out Hästvagnar, det blir vårens måste på träning och tävling! Tusen tack, Drive Out...

Visst är de super fina, blev lite knasigt med bakgrunden eftersom den är vit, när jag fotade dem.

Igår stämde jag även av med alla runt Flyinge helgen, det vill säga att vi sover över hos Fam Grönkulla från lör-sön och sedan lånar vagn av Ewa på Flyinge, det är verkligen toppen att ha så snälla vänner runt om i landet! Sen ska det bli orehört spännande att se Sol Grönkulla framför vagnen, jag tror det kan bli riktigt bra. Jag och Elin åker neråt på lördag eftermiddag... Sen kör vi koncupen på söndagen, eventuellt även dressyr, vi får se det återstår hur formen är.
Ska bli så grymt kul, årets första tävling är bokad!

Idag ska jag hämta Jennifer i skolan så blir det lite hoppning i stallet sen, imorgon kommer Isas nya hovslagare ska bli spännande. Jag hoppas att det blir uppdatering ikväll eller imorgon förmiddag, håll utkik.
Missa inte heller bildbomben i förra inlägget, där finns bland annat en bild på Dockan och hennes mage, tagen i förra veckan.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Therese

Snygga jackor! <3

2011-03-14 @ 14:25:59
URL: http://www.stallthema.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0