Dyr halm

I måndags tog jag med mig transporten hem för jag skulle iväg och hämta halm på kvällen, ställde hela ekipaget utanför vår lägenhet på vägen...
Döm om min förvåning när jag kommer ut och det sitter en "böteslapp" på vindrutan, där det står -"Ekipaget står delvis på gångbanan" jag säger bara en sak kan inte polisen lägga sin energi på tjuvar och våldtäkstmän. Delvis på gångbanan!?! Halva däcken va på trottoaren, så det var ju inte så att man inte kunde passera... Så helt plötsligt kostade halmbalen 600kr, morr!!!
Hämtade även hem en höbal men den klarade sig utan parkeringsböter ;0) skönt att ha eget hö nu över sommaren när man ska iväg på tävlingar osv, Dockan klarar sig nog på den halmen som finns nu innan de kan gå ut på bete.
Än lyser fölungen med sin frånvaro, och kommer nog göra det ett tag till, hon har inte fyllt ner i spenarna ännu, däremot ser man verkligen att fölungen har förflyttat sig bakåt. Det är så spännande! Jag tror att hon fölar på lördag natt bara för att inte jag är hemma då...
Andreas ska springa Göteborgs varvet och vi stannar och sover hos ett par kompisar från lördag till söndag.

I tisdags var Josefin och Isa ute och skrittade en timme, tror det var bra för Isa annars hade hon nog fått rejält med träningsvärk. Nu väntar fyra dagar av vila för hennes del, tycker att det det passade bra nu eftersom vi inte är hemma i helgen och jag jobbar på fredag. Hon kan behöva en liten paus och ladda nu innan tävlingar drar igång nästa helg.

Idag kommer Eva och masserar Isa annars blir det lite mer pyssel med annat i stallet nu under vilodagarna, tänkte hinna med och smörja en del av utrustningen och ta hem och tvätta lite schabrak och annat som behöver tvättas innan tävlingarna.

Ikväll bär det av ut på resturang, jag och Andreas firar fem år tillsammans helt otroligt vad tiden går fort. Fem år känns som en lång tid fast på sätt och vis känns det som det alltid varit vi två allting känns så självklart i vårat förhållande, underbar känsla!
Ser verkligen fram emot vår helg i skåne första helgen i juni, visserligen är det inte en nöjes tripp utan vi ska ju tävla men det är ändå alltid lika kul och komma iväg och bättre person att tillbringa tävlingsdagarna med finns inte...

Kärlek <3

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Becca

Vincent är min och jag har haft honom i två års tid nu i maj. Han är född -04 e:Inter u:Divina Kry..

Jag bor i Tranås men har hästen några mil utanför, åt boxholm till. Jag har följt din trevliga blogg tidigare och såg att ni skulle till TRK och tävla nästa helg, kanske syns! :)

2011-05-19 @ 13:54:41
URL: http://fjordvicce.blogg.se/
Postat av: hihi

Det är inte polisen som sätter böteslappar, det är ju parkeringsvakten som gör det. :) Men det är ju ingen nyhet att man inte får stå på trottoaren. Även om man kan passera så är det förbjudet att stå där. Synd bara att de "upptäckte" det. :)

2011-05-19 @ 18:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0