Hästar, hästar och åter hästar

Denna veckan har verkligen varit full med diverse hästaktiviteter vissa roligare än de andra... Tar en liten uppdatering dag för dag tror jag.

Måndag: Josefin och Isa klättrade två gånger i backen och sen skrittade de ut en halvtimme.

Tisdag: Var jag med en kompis till Vaggeryds häst klinik vi "trodde" bara vi skulle göra en hälsokotroll men det blev en hältutredning... Den blev inte ens klar på tisdagen utan vi skulle komma tillbaka på onsdag.
Sent framåt kvällen blev det iaf ett dressyr pass för Isa på banan, hon var super fin och jobbade på väldigt bra, vi joggade ute i skogen 20 min innan vi kom till jobbet på banan.

Onsdag: Klockan kvart i sju begav vi oss mot Vaggeryd igen och nu hittade de äntligen problemet så det blev nya skor och skritt för pållen ett tag. När jag kom hem bytte jag om och styrde ut mot Hällaryd för att fixa Jennifers hästar (hon va ju och solade sig på Cypern) mockning, mat och lite pyssel stod på schemat. Fick sedan en god middag av min kära mor så jag orkade ta mig an Isa också.
Isa fick en lång körrunda på en och en halvtimme med My som sällskap i vagnen, blev en riktigt härlig tur i vårvädret! Känns skönt att hon är så pigg och glad är med skräckblandad förtjusning jag ser fram emot Flyinge.

Torsdag: Vilodag för Isa... Men var med på hoppträning med en fyraåring, dock red inte jag utan höll mig på marken som moraliskt stöd och allt-i-allo...

Fredag: Spenderade hela förmiddagen i stallet, putsade på selen och körde dressyr på banan. Körningen blev dock inte så lyckad, bytte till hennes tävlingsbett för att se hur hon jobbade på de... Resultatet blev en häst som kämpade mot mig istället för med hela tiden. Men det är väl bara o bryta ihop och komma igen, hoppas att det var en engångs händelse, nästa gång blir de körning med det vanliga tredelade bettet.

Lördag: Josefin och Isa va ute på en lång tur runt Nygård.

Söndag: Josefin skrittar ut på lång tygel en timme.

Så har min vecka sett ut, spenderades många timmar på häst kliniken, så klart jätte tråkigt på ett vis men som vi sa så lär man sig otroligt mycket av det också...
Måste också berätta att Etna har fått ett litet stoföl, ska bli så kul att träffa dem! Vi ska bo hos fam Holmgren när vi tävlar på Flyinge.
Imorgon blir det nypremiär för dressyrträningen, ska bli kul att höra om hon tycker det är någon skillnad...

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0