Isa träning

Isa fick ju vila förra veckan ons-lör och jag tror det var mycket uppskattat. På söndagen tog Josefin ut henne på en tur i skogen, fick rapporter om en mycket pigg och glad Isa, härligt!
I måndags körde jag dressyr och jag kan säga som så att jag var rejält nervös eftersom jag inte kört på banan sen vi hade vårat bottennapp med "Kimbelvick-bettet" och jag vill så klart att hon ska behålla sin fina form som hon har haft den senaste tiden. Nu körde vi återigen på tredelat vanligt bett med bettskivor och hon var nöjd och tillfreds i munnen, skön känsla!
Hon satt fast lite i högersidan och det tog nästan 45 min innan volterna va lika fina åt båda håll men hon tar väldigt lång tid på sig och mjukna och så har hon alltid varit. Vi tränade mycket övergångar och att behålla formen i halter och övergångar. Det är lite svårt att rida och köra Isa på vår banan, hon är så "rädd" för kanterna, allting runt banan är väldigt farligt och detta stör både hennes och min koncentration väldigt mycket! Tur att hon inte är sån borta då hade vi haft stora problem.

Igår jobbade jag, Josefin och Fanny var i backen och red med Isa och Diamond, tre gånger i backen och efter det en skritt-tur... Bra träning för båda hästarna, Diamond behöver verkligen bygga upp sina ryggmuskler mer så då är detta ett jätte bra jobb.

Idag var Jennifer med mig i stallet, alltså stod det hoppning på schemat! De var väl inte helt överens om hur saker och ting skulle vara i markarbetet, Jennifer upplever henne som väldigt stark...
Hoppningen fungerade som vanligt super vi hoppade bara lite styrke övningar och lydnadsövningar alltför att checka av inför söndag.
Vi började med två kryss med två galopp-språng mellan sen lägger man bara en volt och och kommer på kryssen igen volt åt andra hållet och kryssen igen osv.
Övning två bestod av 4 räcken med bom mellan även bom före och efter sista hindret, vi började denna övning med en höjd på ca 60cm och slutade övningen när hindrena låg på 1m, bra styrkeövning!

Imorgon blir de vilodag för Isas del, jag jobbar och Josefin ska på hundkurs! Så för min del blir det bara lite pyssel i stallet och förstås lite gos med Wella. Idag har de varit ute i hagen för första gången och det fungerade jätte bra! Imorgon blir det utevistelse större delen av dagen för dem... Skönt när det fungerar!

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0