Planering

Nu så börjar en liten svag strimma av hopp tändas att vi kan komma ut och tävla igen, har börjat planera så smått...

29 maj regional hoppning 85 och 90 i Tranås.
4-5 juni nationell msv körning på Flyinge.
2-3 juli lokal dressyr Vetlanda.
8-10 juli Fjord SM i Örebro.
29-31 juli nationell msv körning i Vaggeryd.

Så ser planering ut i nuläget, det kanske faller bort eller tillkommer någonting sånt vet man aldrig helt säkert. Imorgon ska jag även ringa och boka in en dressyr lektion! Och på onsdag ska jag hämta Jennifer och hon ska följa med och hoppa Isa, jag kan inte låta bli och tycka att det är så förfärligt sorgligt att jag inte kommer kunna ha Jennifer som "pilot" på mina "ponnysar" efter detta året.
Hon faller ju för åldersstrecket vid årsskiftet och har väl även planer på högskolestudier. Men jag vill att mina hästar ska göra "allting" så sedan blir det väl att leta med ljus och lykta efter någon som kan ta över. Men jag kan inte annat än vara så oerhört stolt och lycklig över både Jennifer och Isas stora framgångar, någon gång ska jag nog räkna ut deras placerings procent, om jag får gissa så är den hög! Jag är också säker på att Jennifer kommer komma långt med sin stora häst och jag hoppas att hon vill "hoppa in" mina unghästar sedan och vem vet det kanske blir ungponny klasser sen...

Jennifer och Isa i Tranås 2010.

Isa och jag har nu i dagarna två slipat på dressyr formen framför vagnen, jag tycker att det går fin fint dock har jag märkt ett litet motstånd i vänster sida och både igår och idag la jag märke till att vänster skakel har "tryckt" lite på henne så i helgen ska Jeppe hjälpa mig och se om vi ska ändra skakelinställningen lite. Trycker vänster skakel henne i sidan förstår jag också att det inte är skönt att böja sig till vänster. Annars känns hon verkligen så fin just nu, man tror knappt att känslan är rätt när man kör henne, får nästan nypa mig i armen...
Har börjat båda passen med cirka 25 minuters ganska kravlös jogging i skogen tror hon tycker det är skönt att komma igång på det viset.

Har fått en fråga om bett, det kommer ett helt inlägg om bett och mina tankar kring detta imorgon!
Nu ska jag gå och göra Andreas sällskap i soffan.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0