Solsken

Nu har vi haft en riktig solkskens helg... Underbart!!!

I fredags var jag ute på en tur i skogen med My på Daimond och Fanny på "Råttan" red över bäcken och sen förbi stugorna hem, va verkligen jätte mysigt och skönt ute i skogen. Tog en lugn tur på över en timme jätte härligt. Isa fick jobba på i skritten och både ställa och böja och jobba skänkelvikningar vi har liksom ett "problem" när vi rider ut med andra ponnyer och det är att Isa skrittar så bra så de andra stackars ponnyerna hamnar långt efter så då passar de bra att jobba med lite sånt här nära man är ute så tar det lite längre tid, en stor häst är lagom att skritta tillsammans med tycker Isa...

Igår var jag med Kim, en av mina bästa kompisar på tävling, vi har så kul när vi är iväg hon har verkligen super trevliga hästägare och familj så de dagarna går fort. Sen att det går bra gör inte saken sämre dock kändes det lite oturligt när sista hästen missar nollan med fyra hundradelar...
När jag kom hem åkte jag ut till stallet för att fixa allt och pyssla om Isa, det blev både manklippning och en ordentlig rykt. Elin kom förbi med nya boots hon köpt till Isa på Ullared det tackar vi för.

Idag hjälpte jag Josefin på den mycket dammiga banan, blev mycket jobb med att öka och minska tempot och försöka få in rätt rundning och ställning på både Isa och volterna. Det gick jätte bra tycker jag och jag är verkligen imponerad över hur hennes ridning har utvecklats under våren.
I slutet blev det även galopp arbete på volt båda var rejält trötta och svettiga när lektionen var slut och för Isa innebar det premiär duschen under slangen, sen fick hon gå ut till sina kompisar igen. Skönt när de kan vara ute lite längre i de fina och varma vädret.

Så har ni fått en liten helg rapport från oss, ska strax iväg till jobbet igen (blev lite extra ikväll).

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0