Söndag

Söndagen började i alla fall bättre än lördagen med lugna hästar hemma och en Wella som höll sig i hagen...
Väl på plats hade vi åter bokat box till Allman anledning till det var dels att jag satt i sekretariatet och att man som förmåns ryttare för Vetlanda har en gratis box på tävling hemma... Mycket skönt och smidigt!

Jennifer gick banan tidigt eftersom de återigen var precis i början av klassen, banan var bra och hon hade en väg i omhoppningen som skulle bli otroligt snabb... Varken hon eller jag trodde det skulle vara några problem att vända upp på den oxern!

Om "Alle" var piggelin i lördags var det inget emot vad han var på söndagen, han tycktes säga till Jennifer... "släpp mig ja fixar detta" han stutsade och taktade hela framhoppningen! Ingen som kan tro att den killen är 17 år... Väl inne på banan sköter han sig som den sanna gentleman han är... Tyvärr blir det fel galopp till näst sista hindret och Jennifer rättar till (noggrann som hon är vilket jag tycker är underbart!) och då kommer han inte igång riktigt igen. Vilket resulterar i en bom ner... Men vilken fin runda han lyssnar på minsta vink och hoppar fantastiskt! Synd att de inte fick testa "vägen" i omhoppningen då det inte var någon C-ponny som tog den...
Vilken helg han bjöd oss på underbara häst...
Nu laddar vi om för KM i dressyr och hoppning som går av stapeln 2a advent.
Jennifer lägger nog ut filmer från i helgen på youtube och när de ligger där lovar jag att länka dit, så ni får se hur fin han är!

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0