Ute ritt

Idag kom Josse (alltså en annan Josefin) hit... Ute ritt med Dockan o Allman stod på schemat!
Planen var att hitta ännu en ny runda och för första gången på länge var jag "taggad" för att rida ut!
Annars gillar jag mest att va på banan eller köra dem! Därför är det mest Josefin som rider ut dem... ;0)

Sagt och gjort vi kom iväg vid halv elva och var ute i en timme, hittade en jätte bra runda! Med mycket backar så hästarna fick jobba på bra. Vi hade verkligen två överlyckliga hästar som fick sträcka ut i en riktigt härlig galopp också... Så kul när man känner att de är glada och vill jobba.
Väldigt kul att se att Josse och Dockan kom så bra överens också!!! Så jag hoppas det blir fler ute ritter för dem ihop.

Etna fick efter fyra dagars jobb en välförtjänt vilodag! Hon är ju inte så gammal och har inte jätte bra kondition ännu, så för hennes fel är planen att hon egentligen ska ha 2-3 vilodagar i veckan (vilket vi då misslyckades med denna veckan). För vilar de inte hinner inte musklerna återhämta sig och då kan de inte bygga nya utan bryter ner de musklerna de redan har...

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Josse

Står hon ut med mig så blir de många rundor till =)

2011-11-19 @ 21:03:34
Postat av: Mikaela

Jag är alldeles säker på att hon står ut med dig... Hon verkade väldigt tillfreds tycker jag :0) de blir toppen detta...

2011-11-19 @ 22:42:21
URL: http://teammr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0