Dalarna tur & retur

Nu har vi varit på äventyr! I lördags morse for jag och Elin mot nordligare breddgrader, resan upp gick jätte bra. Massa snack och en mycket god räkmacka höll oss på gott humör, vi landade väl på fam Hälsnings gårdsplan vid halv tre tiden, då blev det fika och massa hästprat innan det var dags att ta ut guld-gossen.
Körning stod först på schemat, Allman uppförde sig exeplariskt och jobbade mycket fint i vagnen även om jag hade vissa problem och hålla mig kvar på vagnen då den studsade, hoppade och for! Jag lovade Allman att det skulle bli lättare och jobba hemma i min maratonvagn...
Efter lite körning så blev det ridning, även här skötte han sig fint! Galoppen var helt underbar, hade nog kunnat sitta där och galoppera fortfarande om jag hade fått de.
Jag kan väl säga som så här, jag bestämde mig nog för att han skulle få bli smålänning så fort jag la en hand på honom, det kändes som det sa "klick" på en gång.
Sedan blev det en tur till grann-byn för att titta på Hjamlar en av Allmans första avkommor, en jätte fin fjordning som var årets "Dala-häst" förra året och på söndagen skulle fara till "Romme" travet för att överlämna pris till årets "Dala-häst".

Kvällen bestod sedan av massa prat och skatt ihop med Pia, dottern Edith och Pias mamma! Är det dessa gula hästar som gör att vi blir så trevliga människor eller är det slumpen!?!? De gula hästarna har iaf fått mig att träffa så mycket folk som jag är så glad att jag mött och som lämnar stora avtryck i hjärtat.

Vid halv tio tiden på söndagen åkte vi hemåt igen, med häst i transporten. Resan hem gick väldigt smärtfritt, man märkte knappt att man hade en häst där bak... Det märktes däremot att man hade 45 mil i bil dagen innan för hemresan gick betydligt segare även om det tidsmässigt inte var någon skillnad.

Allman i transorten på väk till Småland.

Tusen, tusen tack bästa Elin för resesällskapet!!! Återkommer med lägesrapport ikväll så håll utkik, gott folk...

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Elin

Du vet att ja alltid följer me...

2011-09-05 @ 13:03:02
Postat av: Kattis

Snygg han ser ut :D lyckat till och hoppas ni får en trevlig tid ihop :D

2011-09-05 @ 13:36:29
URL: http://aslan255.cybersite.nu/startsida.html
Postat av: [email protected]

Det bästa med fjordhästarna, är folket runt omkring dem.

2011-09-06 @ 18:18:42
URL: http://viggartorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0