Fullt upp

Just nu händer det så galet mycket i mitt liv så jag hinner knappt med och tänka! Något som är väldigt jobbigt är att jag inte kan sova heller, så fort jag lägger mig är jag klarvaken och tankarna på allt som ska fixas och lösas kommer som ett brev på posten...
Kan bara hoppas och önska att det blir bättre när man är på plats i det nya!

Hästarna jobbar på ganska bra trots allt som händer, Allman och Hannibal är prio ett!
Damerna kommer i andra hand. Igår fick dock Isa vara med på hopplektionen för mig, Ellen var med Fanny i stallet och jag frågade om hon inte ville rida Isa...
Jag tror de hade lika roligt båda två, Isa är verkligen toppen för en ryttare som ska lära sig rida och hoppa. Hon är så lyhörd för hjälperna och kan allting ryttaren ber om. Älskade fina hästen, så mycket glädje hon har gett oss människor.

Allman och Diamond fick gå ett pass på 40 min i backen, detta är verkligen toppen för hans rygg då den behöver bygga på sig med mera muskler. Han är verkligen en gentleman som sköter sig i alla sällskap.

Återigen till hoppningen, Johnna och Diana var även de med på hopplektionen igår och jag måste säga att "mina" tjejer verkligen är jätte duktiga.
Johnna och Hero ska iväg på tävling om två veckor, vi tjuvstartar med en liten tränings "Pay and Jump" i stallet på söndag. Johnna och Hero ska hoppa 60 och 70cm, Ellen och Isa hoppar 50cm och Jennifer hoppar Allman i en 80cm Clear Round. Spännande, spännande och så duktiga som de är kommer de lösa detta galant.

I eftermiddag ska dock jag och Josefin försöka röra på alla tre gula hästarna. Isa och Hannibal får gå en runda med vagnarna i skogen.
Allman ska också han få komma ut med vagnen, dock får han gå lite längre på andra sidan vägen, med trav på asfalt för att stärka senor och ligament. Jag velar fortfarande fram och tillbaka till om vi ska anmäla till den lätta klassen i Åstorp den 15 okt...

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0