Över mycket

Denna veckan har varit helt galet mycket att göra. I måndags jobbade jag, ledig tisdag, jobbade onsdag, jobbade torsdag och jobbade även idag! Så jag känner att det inte alls har blivit så mycket häst som jag har velat... Tyvärr, men ibland är det så.
Dockan hon står ju bara i boxen med Wella, som vi fortfarande inte vet vad det är för fel på. Idag fick hon lugnande och pälsen delvis bortklippt på bakdelen, hon har sår och som "skorv" så nu blir det fortsatt behandling med penecellin och tvätt av baken med Lactacyd för att sedan smörja med Acetylsalicylsalva. Men nu får de börja gå ut lite när det är fint väder vilket jag tror båda kommer uppskatta för de är mer vilda än tama just nu.

Hannibal fick jobba med lite tömkörning på banan igår, körde lite mot "dressyrtömkörning" han lyssnade fint och suger bra på bettet.
Isa fick vila igår för jag ville inte ut med en till i regnet. I onsdags vilade båda. Dagens och helgens jobb har jag lämnat över till Josefin, kommer som vanligt gå utmärkt tror jag.
Fick precis SMS om att Isa hade varit galet pigg och velat gå på högsta växeln i galoppen! Skönt att hon börjar komma tillbaka.

Imon åker jag och Elin uppåt landet för att titta på och prova Allman, ska bli så spännande och jag återkommer med rapport om hur det gick på söndag!

Ha en bra helg!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0