Spring i benen

Allman hade spring i benen igår, han skulle inte stå still när jag hoppade upp gnäggade och levde om, men det är väl inte så konstigt när man är kille, väldigt snygg och dessutom vet om de...
Vi skrittade en liten tur först och sen joggade vi i ridhuset, han var spänd som en stålfjäder och gnäggade mycket efter de andra! Men han jobbar ändå på fint och försöker göra sitt bästa... Vi joggade mest på en stor volt i alla gångarter och jag försökte ha fokus på att han skulle lyssna på mig istället för att bry sig om allt annat, stundtals gick det riktigt bra, ibland mindre bra. Men jag tycker att han måste få landa här först så får vi ställa högre krav sen.
Idag ska Josefin ha honom klar så vi kan köra lite på min rast ikväll, nu på frukostrasten var jag och mockade åt honom, Dockan och Wella så allting i stallet är klart, skönt när man kan sticka iväg och göra sånt på rasterna.
Han var lite orolig i hagen när jag kom dit nu på förmiddagen men han lugnade ner sig och tog till och med några tuggor av höet innan jag åkte därifrån. Han gnäggar och går lite av och an för att ha koll på de andra hästarna...

Hannibal fick jobba igår också, longerade honom i ridhuset med 3-4 andra hästar där inne, han uppförde sig jätte fint och tyckte nog ridhuset var helt ok när han hade andra hästar där inne.
Innan vi gick tillbaka till stallet övade vi på att göra halt och rygga, så fick han träna på att gå ute vid väggarna också!

Stallmötet igår förflöt lugnt, vi bestämde fodringsveckor och vilka hästar som skulle gå i vilka hagar. Våra hästar kommer gå bakom stallet en bit ner Isa, Diamond, Dockan och Etna. Allman ska få en "ny" hage imorgon kväll när vi ska ha "arbets-kväll" i stallet, även hans kommer ligga på baksidan.
Jag har fodringsvecka denna veckan de innebär att jag fodrar hästarna mån-sön kväll och även morgon lör, sön detta tycker jag är ett väldigt bra sätt att dela upp de på. Nästa gång jag har fodringen blir vecka 3 så det händer ju inte allt för ofta :0)

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Spännande att följa Allman i fortsättningen!

Tack, roligt med lite framgång emellan åt! :)

Jag har bara träffat Ch på några dressyrtävlingar innan. Jag bor i Tranås medans hästen står i sommen så det är på gränsen till både östergötland och jkpg..

2011-09-06 @ 12:53:23
URL: http://fjordvicce.blogg.se/
Postat av: josefina

Tack så jätte mkt mickan ! :D

Va kul med en ny kuse !

Något under tillrindning / inkörning eller har du kanske blivit med en häst till ? :D

2011-09-06 @ 12:58:23
URL: http://jnordlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0