Trött

Idag känner jag mig rätt seg, även om jag vaknade och var pigg som en mört klockan sju idag på morgonen, visst är det konstigt att när man kan ta sovmorgon då vaknar man... Och när man ska upp på morgonen då är man trött som bara den...

Så vid åtta tiden var jag redan i stallet, släppte ut Dockan och Wella med de andra igen, det var ett glädjefyllt återseende för Wellas del iaf! Hon hoppade omkring och uppförde sig som hon var med vild än tam, lill-tjejen! Allman hade jag tänkt att han skulle gå i "Back-hagen", det gick så där bra kan jag säga!
Han for också omkring som en tok både uppför och nedför och jag bara väntade på att en sko skulle komma farande... Så han blev infångad och satt i en av hagarna på baksidan som egentligen är tänkt som sjuk-hage men med rejält staket och bra utskit över de andra hästarna får den agera "hingst-hage" några dagar... Vi har stall-möte ikväll så då får vi väl diskutera var han ska stå någonstans. Han var i alla fall lugn och nöjd i den lilla hagen.

Så nu är jag hemma och slappar en stund innan det blir stallet för att jobba hästarna och gå på mötet.

Igår var jag och Josefin väldigt effektiva, vi körde Hannibal... Satte för direkt vid stallet för att sedan köra nedför backen till banan och sen tillbaka upp med vagnen. Han kämpade på fint, tyckte dock att det var lite läskigt när vagnen sköt på i nedförs backen, så då vinglade han en hel del.
Sedan fixade vi i stallet, fyllde på spån, vatten och gjorde mat till de som står inne! Wella blev tvättad om baken, tempad och fick ännu en liten spruta.
Efter detta hjälptes vi åt med att få Isa färdig så Josefin och hon kunde ge sig ut på en tur, jag och Almman gick  också ut för att han skulle få gå en liten promenad och beta lite gräs...
Behöver jag tillägga att jag stöp i säng igår kväll!?! Nä nu blir det soffan en stund...

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0