Andra passet

Körde mitt andra pass direkt efter lunch vi började återigen att flytta honom åt vänster för att lossa höger sida som han gärna biter sig fast i!
Här måste jag verkligen jobba hemma med att fortsätta lossa honom på detta sätt, tror detta kommer bli en bra övning för Dockan också!

Sedan fick jag öva på att verkligen vända för innertömmen och ha kvar stödet på ytter... Sist men inte minst kom det "svåra" och roliga...
Driva på jätte mycket och samtidigt inte ha något i handen för att han ska söka min hand och vilja ta näsan framåt nedåt. Röra sig kan han det fick vi kvitto på!!! De ökningarna kommer bli riktigt bra när kusken slappnar av i hand och armbåge... Det är de svåra att släppa kontrollen och ändå ha kvar den... Hängde ni med?!?
Det gjorde knappt jag heller men underbart lärorikt återigen.
Imon blir det de Msv dressyr programmet för vår del...

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0