Oskarshamn

Igår blev det alltså återigen en tripp till Oskarshamn, hade lämnat vagnen där nere efter träningen så det blev lite smidigare.

Började lite lugnt och fint med Alle bara rullade lugnt och fint i trav. Med honom måste jag verkligen tänka på att se vart jag ska... Titta upp, vända tidigt och få ett flyt. Här märktes återigen att han är svårare i höger sida, då det var betydligt lättare att vända till vänster.
Men han har ett härligt driv och när han väl kommit in i de och förstår vad det går ut på kommer det nog gå jätte bra!

Sedan tog vi Dockan och jag kan väl erkänna att förhoppningarna inte var jätte höga... När vi tävlat henne har hon varit stimmig och gått mer uppåt en framåt, de har varit svårt att hitta flytet... Men va hon förvånade, denna underbara lilla svarta häst som hon gjorde de... Började även med henne väldigt lugnt, fick inte riktigt de rätta flytet men fick hjälp av Eva som sa jag skulle vända tidigare så blir de mjukare... Då trillade poletten ner det är alltså så här "lätt" det kan va! Hon va som en liten vessla i hindrena, allt flöt och hon höll sig på mattan. I slutet tog vi även hinder i galopp och hon höll sig lugn!!! Att hon kommer bli farlig i hindrena om hon gör det på detta sättet!
Ska bli så kul att komma ut med dessa två hästar, längtar som en tok...

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0