Uppvisning

Igår åkte jag hem med racer fart efter jobbet på med stall kläder och ut och fixa Allman inför kör uppvisningen i ridhuset! Snälla Fam F hade redan lastat vagnen...
Dockan och Alle skulle för första gången åka tillsammans det gick så lugnt och fint!

Väl där inne berättade jag lite om körningen och de olika delgrenarna. Sedan visade vi när vi selade och satte för honom, Alle skötte sig exemplariskt hela tiden, så skönt!
Sedan blev de lite körning och jag förklarade grunderna, visade dressyr och prescion.
När vi skulle köra var Allman till en början lite spänd men slappnade sedan av mer och mer vart efter tiden gick, jag körde och förklarade hela tiden. Vi avslutade med några rundor med barn på vagnen! Det kändes som det var uppskattat och det var riktigt kul...
Nya kontakter knöts och det blir kanske ännu en inkörnings häst i sommar, spännande!

Dockan fick ett riktigt bra kon och dressyr pass innan vi körde hem!

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0