Dax att packa igen...

Så var det dax att packa igen, känns som man knappt har hunnit packa upp... Igår fick jag lite panik när jag insåg att tävlings kläderna är ju smutsiga... Men nu är de rena och fina igen! Så jag hoppas och tror att vi är redo för ännu en tävlings helg.
 
Vi åker ikväll framåt fem tiden, vi har ju för en gångs skull riktigt nära till tävlingsplatsen, Vaggeryd!!! Det ska bli så kul att träffa alla igen.
 
Dagarna här hemma har varit rätt lugna, i måndags vilade Alle och Dockan körde jag ut i skogen! I tisdags var Fanny här och hjälpte mig, Isa och Allman fick jobba lite för fodret ;0) det var ett gäng från Eksjö här och åkte med oss.
Igår genrepade jag med Dockan inne i ridhuset och hon kändes fin och mjuk, nu får vi bara hålla tummarna att hon gör ett lika fint program i dressyren som hon gjorde uppe i Berg! Men man ska ju inte glömma att nu är det ett snäpp svårare och konkurenterna ett strå vassare... Men vi ska göra vårt bästa och försöka genomföra denna tävling på bästa sätt, så klart!
Alle fick ett ganska lugnt pass framför vagnen i skogen, tror han njöt lika mycket som vi av att komma ut på vägarna efter att ha tävlat en hel helg.
 
Igår hade jag sällskap av en tjej som ville få lite inspiration och tips till körningen, hon hittade mig på websidan "Körning för alla" ett mycket bra alternativ för den som vill komma i kontakt med körningen... Hon var med mig och körde båda hästarna så fick hon inblick i hur jag jobbar både ute i skogen och på banan! Hon fick även prova att köra Alle lite, vilket jag tror var väldigt uppskattat då han är otroligt "lätt" att köra...
 
Idag ska Alle få sig ett skritt pass innan vi åker och Dockan ska få ett lätt dressyr pass när vi har kommit fram, håll utkik jag kommer hålla er uppdaterade under helgen!
Jag startar dressyren 9.25 imorgon, håll tummarna!!!
 
Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0