Tävlingsåret 2012

Tävlingsåret 2012 började med uttagnings tävlingar för KLFF, bruks och precision... Döm om min förvåning när Alle går in och är "stencool" på bruksen och vinner våran första start!
Precisionen körde jag med både honom och Dockan, det var här jag kom på att ngn trav i precisionen med Alle de fungerar inte han blir så vinglig... Bollarna flög åt alla håll. Dockan däremot gjorde en super runda och blev trea.

Dressyr uttagningen gick även den fint och vi knep en andra plats... Hoppningen hade ju Jennifer och Alle fixat på egna meriter!

I juni körde jag våran första kompletta tävling för året... Och den kan väl bara stavas på ett sätt, SKRÄLL!!!
Tvåa rakt igenom med Alle i alla moment och totalt, vinst i maratonet med Dockan! Uppringd av Tidningen Ridsport på väg hem... Det var glädje!!! En fantastisk tävling där allt stämde...

Sen var det dax för Berg där jag hade båda hästarna på pris i dressyren, i maratonet körde jag tyvärr fel med Alle, dock visade han var skåpet skulle stå genom att bli trea i precisionen... Dockan total fyra! Denna underbara svarta lilla häst som knappt gick att köra rakt när ja började med henne, gjorde en fantastisk tävling!

Fjord-SM... Triumf, glädje, nervositet och ett helt underbart gäng! Vinst i Allrounden och trea i precisionen...

Vaggeryd med Dockan, besvikelse och motgångar... Gör oss till visare människor... Debut i MSV! Helt okej dressyr, utesluten ur maratonet, nolla i precisionen.

Årets sista tävling blev även den fantastisk... Flyinge, Dockan gjorde en strålande tävling, där hon va ihop slagen med hästarna och slutade i mitten dock som "näst bästa" ponny!!! Dressyren var våran livs dressyr...
Alle gjorde en helt ok dressyr och slutade femma även han i konkurrens mot stor hästar. Precisionen var klockren, vinst! Maratonet kändes lätt och enkelt och här slutade vi tvåa... Total tvåa och endast slagen av en stor häst!
Om inte om varit o JAG kört fel på Berg hade han haft pris totalt i alla sina starter... Vilket år jag har haft, vi har vunnit tre täcken, massa andra fina priser och haft rosetter med oss hem jämt!

Klart glädjen i Västervik överglänser allt annat och hade jag kunnat hade jag velat uppleva den helgen igen...
Jag är otroligt glad, stolt och tacksam över vad vi har presterat i år!

Nu blickar vi framåt... Gott nytt!!!

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Linda

Fantastiskt tävlingsår du har haft. Hoppas att Alle är bra nu så det blir likabra 2013.

2013-01-02 @ 11:03:35
URL: http://atari.hovar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0