Ledig dag

Idag har jag varit ledig och det har verkligen varit skönt... För nu blir det jobb i två dagar igen... Tur Jossan vill rida ;0)

Började som vanligt dagen med att fodra hästarna... Sen blev det en timmes promenad med mamma och sen ut med hästarna!
Sen fixade jag med ved, panna och stallet!
Hann även med ett långt telefon samtal med Pia, Alles ägare. Alltid lika roligt och givande, får nog fin besök på påsklovet av "Dala-gänget".

På eftermiddagen blev det dressyr med Allman på fältet, till och börja med va han så fin och jobbade riktigt bra! Sen gick Diamond och Dockan hem då va inte koncentrationen på topp...
Men jag gav mig inte och han fick jobba på med mycket ått-volter med olika mycket ställning och även flytta bakdelen in och ut så till slut kunde vi till och med jobba i galopp!!! När inte koncentrationen är på topp vill han bara springa i galoppen...
Han har så svårt när de andra går ifrån honom men jag är envisare än honom så de löste sig fint...
Fölen fick pyssel i stallgången och gå ut en liten vända i mörkret själva! Inget som bekymrade någon av dem, skönt!

Imorgon kommer en veckoplanering för Allman. Så håll utkik... Skickar med en bild på lilla Fortuna...

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0