Solkskenstur

Idag har jag och Allman varit ute på en jätte mysig skritt tur i det strålande solkskenet! En timme på lång tygel, var riktigt uppskattat av både mig och honom...
Sen blev de pyssel i stallet och Alle fick en riktig genomkörare med massage-borsten som han verkligen älskar! Jag fortsatte pysslet även när han kommit ut i hagen då jag plockade ordning i stallet, alla täcken osv. Skönt att ha lite sånt gjort.

Imorgon ska jag och Jossan ge oss iväg på en tråkig resa, en resa som jag verkligen inte vill göra men jag måste med tanke på mig själv...
Etna ska åka hem till Grönkulla igen, jag bestämde mig när jag blev sjuk då jag inte mått bra på sista tiden. Jag får ofta känslan att jag står jämte mig själv o ser på de jag gör och detta skrämmer mig... De säger att det är stress relaterat så jag måste ändra på en del saker i livet.
Har jag en häst, särskilt åt någon annan så vill jag göra jobbet till 100% och som mitt liv är nu klarar jag inte det med Etna och då är det bättre och vara ärlig och säga som det är.
Som de underbara människor de är på Grönkulla tog de det tråkiga beskedet med ro... <3

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Lars-Göran

Otroligt klokt beslut du fattade! Jag har själv varit nere " i svarta hålet" och vägen tillbaks är lång och jobbig! är ff inte helt hundra 1,5 år efteråt!

2012-01-15 @ 18:21:15
Postat av: Therese

Tråkigt med Etna, men samtidigt ett klokt val! Du har ett långt liv framför dig som du skall orka med, oerhört viktigt att ta varningsklockor på allvar när det blir för mycket!



Ser fram emot att följa din och dina hästars framfart under 2012! :D



/Therese

2012-01-17 @ 14:39:56
URL: http://www.stallthema.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0