Dressyr och hoppning

Så var det då dax för söndag, helgens sista dag och allt skulle avgöras där och då!!! Vi låg på delad andra plats i allrounden så det var spännande...
Alle fick sin långa framridning som han behöver för att spänna av och komma till arbete, vi var väldigt nöjda med hur han gick på värmningen, härligt! Bara in och ge järnet... Jag tyckte jag fick till det mesta bra förutom galopp volterna, jag kom inte ihåg hur stora de skulle vara, så där missade vi viktiga poäng. Behöver jag säga hur besviken jag var efter ritten, jag ville och kunde inte prata med någon... Jag va så arg på mig själv!!! Kändes som jag hade svikit mig själv och alla andra. Vi fick 60,??% det sämsta vi någonsin ridit på... Där och då trodde jag verkligen det var kört, men efter dressyren låg vi fortfarande tvåa, det var "rätt" hästar vi hade framför oss i resultat listan, dressyr resultatet blev en 5e plats.
 
Jennifer gick hopp banan själv så Alle kunde få komma upp i boxen relaxa och äta lite, men när hopp skydden kommer fram då vet han vad han ska göra, inget mer ta det lugnt här inte. En pigg och laddad kille möter Jennifer vid banan, först ut och en lagom "kort" framhoppning... Jag var otroligt nervös under deras runda, men varför?!? De sätter en klockren nolla och nu hade de andra lite press på sig, två till kom vidare till omhoppningen och vi hade planen klar... FORT!!!
När Jennifer rider in på banan börjar de räkna upp resultat, klart är att vi kommer få medalj frågan är bara vilken valör... Jag är så otroligt glad och stolt över min kära lilla kusin som går in tillsammans med Allman och sätter ännu en nolla, snbbt och felfritt nu va allt upp till de andra vi hade gjort så gott vi kunde.
Nästa ekipage växlar inte upp så mycket, sist ut är ledaren, Madeline Malmgren på Vilmer, man ska inte va skade glad och det var jag inte men jag hoppade högt och sa nog ett ganska högt JAAA också när de fick ett nedslag... Vi vann!!! Underbara Allman och Jennifer fixade ännu en seger! Detta visade sig även räcka till en total vinst!!!
Vilken glädje och vilken lycka vi har haft hästen i 10 månader och fixar detta... Det är ju det jag säger han är våran ALLAS-MAN, underbara häst, som ger oss sådan lycka...
 
Kommer ett inlägg om känslor, prisutdelning och tankar senare... Måste ju dra ut på denna härliga upplevelse ;0)
 
Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Mormor Hellsing

Vilket Team ni är och vilken rysare ni bjöd på! Spänning, skratt och glädjetårar, hälsa Jennifer att ni gav oss ett minne för livet, tusen TACK !!!

Svar: De va så lite så ;) vi är så glada över Alle och varje dag eller tävling med honom är lycka...
Mickan

2012-08-01 @ 09:14:54
Postat av: Ewa

GRATTIS än en gång, nu är nog "Alle" värd en gratismassage, men vi tar det efter en färd ute i det sköna landskapet!!!

Svar: Jätte gärna... Ja bjuder på åktur och du på massage ;) men han ska "vila" nu i två veckor... :)
Mickan

2012-08-01 @ 10:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0