Nya tag

Nu är det en ny vecka och nya tag som gäller, idag får både Dockan och Alle vila eftersom de tävlade igår...
Visserligen tillhör inte bruks grenarna de mest ansträngande men jag brukar vilja ge hästarna en dag i hagen efter att de stått på transporten osv! Så hur gick de då igår?!?

Jag startade som nummer fyra med Alle i bruksridningen, och jag kan väl säga som så att hans fokus var ju inte helt riktat mot mig!
Han gjorde det mesta bra men strulade lite i ryggningen och flytta föremål och även att man tycker att rundan är bra så "tickar" straffpoängen snabbt! Vi landade på 187stp och en 9e plats av 14.

Ett stort grattis till Nellie som red en toppen fin runda på Dockan, 43stp varav 40 av dem kom i vändning i trångt utrymme... Dockans rumpa svajade ut lite kan man säga!

Jag hade sedan start nummer 25 i brukskörningen... Allman var lugn och fin vid anspänningen, han var dock väldigt hungrig och ville mest äta gräs...
Skönt att detta fungerar så bra trodde ju att han skulle vara "stimmigare" att sätta för borta men det fungerar super! Sen är det så klart jätte skönt att ha en "groom" som man vet har 100% koll, Jenny H har hjälpt mig både igår, i Vimmerby och kommer även hjälpa mig på SM, skönt!
Nedförs halten fixade vi prickfritt dock missade vi uppförs halten, han försökte verkligen men fick inte håll på vagnen så den rullade ut!
De andra gjorde han jätte bra, plockade på oss lite straff i ryggningarna, en boll ner i trångt utrymme, en i serpentinerna, dock endast 9 straff på rak körningen. Två kuskar klarade tiden här hade vi tio straff. Vi landade totalt på 153 och en femte plats av 13 jag är verkligen super nöjd över att han går in och gör allting med sådant lugn och förtroende!

Måste så klart gratulera Jenny och Satina också... 2a i bruksridningen och 3a i körningen! Super fina resultat!
Nellie tog jätte fina bilder så jag hoppas kunna köra en "bildbomd" ikväll, håll utkik!

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0