Svar

Här kommer lite frågor jag fått på bloggen... Ska försöka svara så gott jag kan.

"Jag har ett himla sjå med att se till att hästen är rak... =) Fast det är himla bra med en fjording, bara att följa den svarta strimman i manen!" skriver Anette H

Detta är väl egentligen inte en fråga, men tänkte jag kunde dela med mig av ett "knep" som jag använder mig av.
Kör man på en grusväg kan man försöka tänka att man ska köra rakt och då ha hästen rak. Sedan kan man stanna eller vända och se hur "rakt" man kört.
Har man en häst som gärna vill lägga över huvudet åt ett håll brukar det hjälpa att ha pisken på den sidan. Då blir de rakare...
Bara några tankar!

"Hur kommer det sig att du bytt?
Fördelar/nackdelar? Vad får du ut utav att byta? (:"
Becca

Denna fråga fick jag när jag skrev att jag bytt lokal förening... Den största anledningen till att jag bytte var att man i jlff skulle ha kvalat till bruksen året innan... Och eftersom det inte ar möjligt för mig och Allman ville jag ha den chansen och då bytte jag helt enkelt!
För målet är att kvala honom till allrounden och då måste man ha med alla grenar.
En annan anledning är att jag har många kompisar i Kalmar, Jenny H, Matilda S för att nämna några... Och har bara hört positivt om denna klubb så jag tror och hoppas att det kommer bli bra!

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag är lite nyfiken vad för folk du tränar för, i de olika grenarna. Börjar väl så smått fundera på någon dressyrinstruktör för att komma nånvart med ridningen. Hade gärna ridit för min gamla tränare från Åtorp i Bankeryd, men det blir långt för henne (eller mig) att åka ;)

2012-03-04 @ 18:43:32
URL: http://solhem.biz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0