Flyinge dag 2

Maratondag... Och jag får väl erkänna att jag va rätt nervös, inte för hästarna eller för banan utan för mig själv. Två felkörningar har satt sig på hjärnan!!!

Alle var först ut och vi hade redan innan bestämt oss för att ta de lugnt med båda hästarna. Sträckorna var inga som helst problem med honom han tågar på i vanlig fin stil trots den stundtals djupa sanden...
Väl inne i hinder delen hade jag en häst som var med mig fint och vi tog de mesta i trav, för idag skulle bokstäverna passeras i rätt ordning!!!

Sen var de bara att byta häst, dricka och äta lite lätt!!! Även planen med Dockan var ju att ta de lugnt, så vi inte skulle få massa stopp i hindrena som vi fick i Vaggeryd! Så vi travade runt lugnt och fint... Det kändes faktiskt som hon var med mig riktigt fint! I sista hindret var hon riktigt fin och fick faktiskt "lov" att galoppera en hel del.

Alle var tvåa i maratonet och blev även tvåa totalt!!! Riktigt kul, känns som han har bevisat att han är redo att gå Msv dessutom tror jag nog att han är den ända fjordingen mig veterligen som varit kvalad att gå Msv i två olika grenar?!? Hoppningen har han ju gjort och körningen kommer han göra antigen i Åstorp eller nästa år!

Dockan blev tia i sin klass, super bra gjort med tanke på ihopslagningen med hästar och konkurrens nivån på de tävlande! Kommer ett inlägg om detta senare...

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Mormor Hellsing

Härligt, bra jobbat, stort tck till hela teamet!

Svar: Vi är så otroligt glada och stolta över all framgång denna säsongen!!!
Mickan

2012-09-17 @ 11:48:44
Postat av: Janne

Snygg frilla det blev, lite mohikanstyle:) Det var nog det som gjorde det på tävlingen!!

2012-09-17 @ 17:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0