Myskväll med grabbarna

Igår hade jag en sån där underbar kväll när man kan spendera hur mycket tid som helst i stallet... Man tar de lugnt, pysslar och framför allt njuter av att vara där!

Valle fick en tömkörningsrunda med linorna, tyvärr är han väldigt osäker... Så vi var i skogen där han får fokusera på var han ska gå istället för att tänka på det bakom honom!

Tim och jag tog en sån där välbehövlig galopp runda som känns ända in i hjärtat!
Tror vi njöt ikapp av att vara ute i lagom temperatur, inte mycket flugor och framför allt fartvinden i ansiktet...
Man blir så lycklig när allt stämmer, när man har en häst som plötsligt kommit på att tempo och jobb är ROLIGT! Vilken otrolig utveckling det har blivit, igår kände man riktigt hur han "frågade" -"Är det okej om jag tar i och sträcker ut ännu mer"?!!
En klapp på halsen och lätta i handen och jag hade en Tim som ökade ännu mer... Då är det värt allt jobb innan och återigen ett kvitto på att man gör på rätt sätt!
Idag blev det en lugn tur med vagnen, mest skritt i backarna, men även en hel del trav! Just de där med skritt både nedför och uppför är något som han behöver...
Skritt nedför är svårt, här behöver han lära sig att balansera sig och hitta takten även när det inte är plant... Uppför är bra för att stärka rygg och bak, så detta kommer vi pyssla med mycket framöver.
Även Valle fick jobba lite i vagn idag eftersom Jossan var här!

Nähä, dax för lite jobb igen och så ska jag försöka lägga mitt schema från och med 1 september!

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0