Utbrytarkung

Så har vi då en som tar sig ur boxar i stallet oxå, kändes inte som jag glömt att stänga igår... Men det är ju de man tror när man kommer till stallet och en av boxarna är tomma!
Den paniken jag kände och rädslan när jag insåg att hon inte var i närheten går inte att beskriva!!! Kom hem ca 24.00 och i stallet ligger täcken borstar osv som Wella "rumsterat" om med plus att hon stått framför Tims box och kissat och haft sig!
Han har dessutom förmodligen stegrat mot fönstret och lyckats böja en av "pinnarna" in i glasrutan och hade massa krossat glas hos sig, så box byte på honom...
Rusta sig med grimma, grimskaft, foder och en ficklampa! Och ut i mörkret och leta, ropa, skramla och lysa! Vi tog även bilen och kollade runt men ingen Wella...
Så fort de kom en bil på stora vägen knöt de sig i magen, livrädd för bromsljud och sen PANG!!! När vi framåt två tiden nästan tänkte ge upp och även ringa polisen tyckte mamma att hon såg ngt röra sig... Och långt uppe på åkern bakom mitt hus var hon!!! Utbrytar drottningen...

För idag fick hon "kedja" runt boxdörren också och mycket riktigt när ja kom ner och skulle fodra kvällsmat var dörren "öppen"... Hade inte kedjan varit där hade hon varit ute igen! Lilla knashäst, ja kan skippa de äventyren...

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0