Fira nyår

Så är den då här... Årets sista dag!!! Och som jag längtar till 2014... Ser fram emot detta året grymt mycket! 
Har utvecklats otroligt mycket som människa under året som gått och är verkligen redo för allt som livet har att erbjuda! 

Att jag fått en fin gul ponny att dela det med gör ju inte saken sämre!!!

Idag va vi uppe hos Holmströms och körde i ridhuset, till en början hade jag en väldigt spänd ponny... 
Men när han väl travat igång, kom nacken och gunget i steget som ett brev på posten! 
Det märks verkligen att han har blivit starkare då han orkar mycket mer, även utan att slå av på tempo och trav... Innan va de ju så att han tappade de om huvudet hamnade i rätt position. Det var lite antigen det ena eller det andra! 
Sedan börjar han bli väldigt lydig och fin så jag funderar på att tejpa hans bett lite, då jag stundtals upplever att han inte vill/vågar ta stöd nu... Ska "klura" vidare på detta lite, funderar även på att prova det tredelade som vi rider på, då är han väldigt lugn och stilla i munnen! Han är absolut inte "dum" nu heller de handlar mer om att jag vill att han ska ta mina signaler på ett mjukare sätt... Ja vill inte att han ska reagera så starkt som han gör nu... :)

Bild från dagens körning...
Så nu väntar lite jobb, sen blir de faktiskt klackarna i taket ;)

Gott nytt 2014!
Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0