Regnet öser ner

Regnet öser ner ute... Hagarna liknar mer någon lervällings sörja än hagar och jag börjar fundera på om hästarna ska få varsin flytväst i nyårs present?!? Men men det är väl bara att "gilla" läget... Jag kan ju inte påverka de, ända fördelen är att alla vägar är mjuka och fina för häst jobb!

Idag lastade jag och Isabel hästarna och åkte till ridhuset, Aragon och jag var ju tvungna att träna på Elsas "läxa"... Galopp fattningar! Han har haft väldigt svårt för att fatta rätt galopp, jag tror inte heller att han använt sin galopp särskilt mycket innan han kom hit... 
Men träning ger färdighet och idag satt alla fattningar!!! 
Som vanligt är han otroligt positiv att jobba med och de va riktigt kul att rida ett "dressyr-pass" de va längesen! Brukar ju mest bli dressyr från kuskbocken numera, men på tisdag byter jag sadel mot vagn igen... Ska också bli kul och inspirerande att köra tillsammans med någon annan! 

Igår klippte jag fyra hästar, Aragon va en av dem! 
Idag va vi och hämtade 500kg hö... 
Min kropp tycker i alla fall det är skönt att ligga i sängen just nu!!! Känner mig något sliten. 
Men är otroligt glad över denna lediga vecka och all tid jag har fått spendera med nära, kära och framförallt mina fyrbeningar! Det ger kraft och energi till annat... 

Nu blickar vi framåt mot ett förhoppningsvis väldigt bra 2014! Jag längtar i alla fall helt otroligt mycket...

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0