Ridhus

Jag är glad att jag har ett ridhus relativit nära mig, vi åker dit någon gång i veckan!

Jag tycker det är bra och komma bort ibland, Aragon behöver det där med att lastas åka iväg osv. 
Igår va han inte ens svettig när vi kom fram, annars har han varit lite stimmig när vi kommit fram! Står som ett ljus i släpet, men stressar väl så han blir varm... 
Har väl ca femton minuter dit med bil, rätt precis halvvägs mellan mig och Elsa. Nästa helg ska jg och Isabel åka dit och rida, på nyårsafton kommer Emelie så då blir de körning, bra för hästarna att få komma bort, lastas, vänta lite på släpet! Allt blir som det ungefär ser ut på tävlingar och man behöver träna på tävlings lika scenario för att få en trygghet i detta inför kommande tävlingar!

Ännu mera träning inför tävling blev de i lördags! Då jag "tvingade med" min bror ut på en tur och vi hittade en gigantisk "pöl" med vatten... 
Så då blev de ju så klart vatten träning, först i skritt, sedan i trav! 
Inte det minsta konstigt sa Aragon och travade glatt igenom... Inga som helst tveksamheter där, skönt!!! 
Jobbigt om de är vatten rädda, vilket jag visste att han inte va då han gått mycket i sjön vid Göta Kanal, men de är skillnad på mörka pölar och en hel sjö!

Kram 
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0