Effektivitet

Idag var vi effektiva jag och Jossan... Stallet fixades i ett kick och sen har alla hästarna fått motion!
Valle klarade eld provet med bravur va riktigt lugn och fin, kul. Körde honom en bra stund på fältet då vägarna va så där med oskodda bak hovar.

Sedan tog vi ut Alle för en skritt tur med vagnen, Wella fick följa med på släp... Med träns och tömkörnings gjord på! Inget som bekymrar den damen, hon har en otrolig skritt då hon väldigt gärna vill gå "om" Alle vilket man inte får!
Tog vägen över lilla bäcken, bra maraton träning, inte heller de bekymrade henne. Tycker det är så bra att ha med unghästarna med de gamla trygga, på detta vis när de presenteras för nya saker där ute... De får även vänja sig vid alla ljud kring vagnen och hur den beter sig ute!

Doris uppskattar nog Jossans besök lika mycket som jag!!! För det innebär ju oftast att Daisy är med, de busar och tokar runt de där två... Så hela eftermiddagen har jag haft en sovande hund här inne.
Men snart ska vi gå ut och "göra stallet" för imon jobbar ja tidigt och sen väntar kalas... Och efter de andra äventyr! Så då mockar vi nu och gör hö osv tills imon så gör vi de sista på morgonen...

PLANERING är A och O i mitt liv!

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Magdalena Björn

Så kul att läsa om likasinnade. man blir verkligen peppad :-)

2013-02-02 @ 20:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0