Dressyr pass

Igår körde vi ett dressyr pass direkt på morgonen.
De va riktigt kul att få köra lite vägar med honom på banan, vi la mest fokus på hörnpasseringarna...
Att han följer med min yttertöm in i hörnet så jag sedan kan ställa med innertömmen!
Han fixade det jätte bra när jag hade tillräckligt mycket balans på hela ekipaget innan vi kom in i hörnorna. Detta är något vi ska jobba vidare med här hemma nu. Rakhet, hörn och tempot...
Har jag bättre koll på de tre stenarna tills nästa gång kommer allt gå mycket bättre! Jag fick iaf till de där med tempot riktigt bra igår, allt handlar ju bara om att lägga "ur" den där handbromsen och de lyckades jag nog med!

Det är väldigt enkelt att köra Tim när de blir rätt, han är en väldigt lätt häst som har lätt för de mesta och är väldigt fin i munnen... Är så glad att jag fått förtroendet att förvalta detta.

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0