Hoppet

Hoppet är det sista som överger en människa säger de som vet... Och alla i min omgivning vet nog hur mycket jag har hoppats på kombinationen Isa+Allman, nu kan jag släppa denna kombination helt!
I fredags var Isa på ultraljud och hon var inte dräktig denna gången heller, nu hade hon inte brunstat om så jag/vi trodde verkligen på det denna gången, men inte nu heller... Hon hade två stora folliklar som satt i en av äggledarna och de verkade ha suttit där ett tag troligtvis dessa som gjort att hon "känt" sig dräktig och därav inte brunstat...

Så nu är det upp till Fortuna att hålla de "gula" ställningarna i Salvaryd... Känn ingen press... ;0)

Annars rullar de på här med körning, träning, tvätt osv inför helgens tävling. Imon ska Wella få komma in och få manen fixad, den får bli modell kortare nu.
Igår "genrepade" Elsa och Tim i hoppningen. Han har nog verkligen mått bra av denna vilan han fick, det är ett helt annat sug och "bjud" i honom nu. Han hoppade fint över vattenmatta och andra saker igår... Snart kan vi inte göra mer då får vi bara hoppas att han tänker göra allt lika bra eller lite bättre till helgen.

Idag har vi varit ute på en skritt tur i skogen bara jag och Timmie på långa tyglar, riktigt mysigt!

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Ellinor Karlström

Näe vad trist! Jag som precis pratade med J om att Isa inte brunstat om och att hon kanske var dräktig. :-( Du får norpa åt dig Mystiques föl istället. Om inte jag gör det. ;-)

Svar: Blir nog inga föl just nu... Wella ska betäckas med Tim nästa år så jag får "hålla ut" tills dess :))
Mickan

2013-07-14 @ 20:14:21
URL: http://habina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0