Kusken

Ibland kan jag bli så trött på mig själv... Jag kör med handbromsen i stora delar av tiden, släpp den o mjukna mer i handen och allt blir så mycket bättre... De vet jag ju!!!
Så nu har jag varit "arg" på mig själv hela kvällen så imon ska jag köra ett toppen pass. Tror ni det fungerar som motivation, jag hoppas.

Igår körde vi ut en sväng först, sedan körde vi lite mjuka vägar på banan. Bara ställa försiktigt för att sedan köra rakt fram med en rak häst, kan ju låta simpelt kanske, men att ha en rak häst som dessutom är orutinerad är väldigt svårt så dessa övningar och tempoväxlingar räcker bra för Timmie i dagsläget! Kan dock vara nog så svårt med en rutinerad häst oxå...

Idag körde vi bara en runda ute, kanske låter konstigt de också att köra ute när man är här för att "träna" men det är ju just tempo och att han är rak som är de viktiga nu och det fungerar ju utmärkt att träna på vägarna...
Och de är här jag kör med handbromsen i dvs "fegkör" lite... Jag tror att en viss anledning är att jag inte känner honom så väl än och den andra är att hans gång är så mycket större än mina andra hästars gång. De gör att de känns som det går fortare än vad de gör, här kommer känslan av "takt" och "sug" in, som Axel säger så måste jag lära mig att "känna" detta. Sen behöver han så klart bli starkare i kroppen för att orka hålla ett stadigare tempo, nu blir det ju att han tappar ibland oxå.

Ikväll blev han rejält ompysslad med diverse friseringar, hovskägg, skägg, öron och man... Som avslut blev det en lång och härlig rykt! Tror vi båda uppskattade den stunden mycket, det är vid sådan här tillfällen man knyter band till hästen!

Återkommer med morgondagens pass, då jag hoppas på att få en liten filmsnutt och några bilder av oss, in action!

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0