Glädje

Tänkte försöka mig på att förklara beslutet att Allman inte ska tävla mer...

Som ni vet var han ju skadad i höstas och från det har han hämtat sig otroligt bra!
Men den där "gnistan" jag hade i honom finns inte längre, viljan att jobba och ta i det där lilla extra.
Rider man ut så travar och galopperar han glatt, men han vill inte komma till arbete. Plus att han pustar och frustar mycket, vi upplever även att han har dåligt "flås".
Sen när man skrittar upplever jag att han håller igen... Känslan är nästan som när vi själva har träningsvärk och inte vill länga ut steget utan man kortar steget för att det inte ska spänna och sträcka så mycket.

När mina hästar tränar och tävlar vill jag att de ska göra det med glädje och egen vilja!
Jag har aldrig behövt "gå på" mina hästar i ett maraton för att de inte vill jobba själva. Heller aldrig tex betsla upp i en dressyr klass för att de annars inte kommer till arbete, de har inte hänt och ska aldrig behöva hända heller...
Därför känns det rätt att Allman själv får bestämma nu.
Han är 19 år och har gjort otroligt mycket i sitt liv!
Han är fin i kroppen, glansig i pälsen och har pigga och glada ögon. Men han tycker inte det är "roligt" att ta i och jobba det där lilla extra som behövs för att vara en tävlings häst, så nu blir det mysiga skogs turer och massa klappar.

Allman kommer åka hem till Dalarna igen, men när vet vi inte riktigt än... Jag återkommer med de så fort vi vet mer. Är det så att du vill betäcka med Allman så hör gärna av dig så fort som möjligt så vi kan ta hänsyn till detta...

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0