Körturer

Nu har de blivit körning två dagar i rad med Aragon, igår blev de en tur på vägarna och idag en sväng ut på fältet med lite "dressyr" jobb!

Jobbade mycket lösgörande som vi gjorde på träningen åt vänster och mycket övergångar för att få honom att lyssna och fokusera på mig. 
På vägen till fältet, "träffade" vi en skogsmaskin som lastade av skräp och skrot... Lite läskigt men ändå ok, tycktes Aragon säga och travade vidare! 
Skönt, när man känner att hästen har fokus kvar på mig trots det som händer runtomkring! 
Sen fick han ett litet "ryck" på fältet, tror de bara va för att "kolla" av mig och han blev nog rejält överraskad när han fick veta att de va INTE ok alls att ta skutt med vagnen... Fine, då jobbar jag igen tycktes han tänka! 
Han är en otroligt positiv häst som bara vill göra sitt allra bästa! 

Tyvärr hade han tappat en av sina framskor i hagen idag... Så hovslagaren får komma nästa vecka och slå på den, vi får hålla oss till mjuka underlag så länge... Så nu blir de nog skor runt om med snösulor så vi kan jobba hela vintern! 

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Fredriksbergarna

Härligt att läsa att det går bra! Vi följer er med spänning! Börje et Helene

2013-11-21 @ 16:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0