Söndag

Söndagens pass körde jag på eftermiddagen, Aragon har verkligen uppfört sig helt strålande båda dagarna! Snäll att sätta för och att ha i trailern... Guld värt att ha en sån häst!

Vi började passet på samma sätt som i lördags dvs jag körde först och sedan Rudolf, sen kom frågorna! Vad var skillnaden? Vad ville jag fokusera på? Det var en väldigt stor skillnad och det var att i början av söndagens pass var han rätt spänd, han lyssnade mycket bättre framåt men med lite höjd nacke och sänkt rygg...
Så de första uppdraget blev att få honom att slappna av, komma till ro. Detta gjorde vi genom att köra mycket volter, mjuka vägar med mycket mjuk kontakt i tömmen, fortfarande samma, "ask and reelese"! Skillnaden nu var att vi la in lite vända i detta böjda... Svårt att förklara men man vänder, ställer, vänder ställer... Så "volten" blev kantig istället för rund. 

Sen lärde han mig några olika vägar och övningar för att komma in i att han ska vända och ställa!
Detta gjorde vi både i skritt och trav... Nu var han helt mjuk och avslappnad helt lätt, rak i hals och nacke! 

Då kom den, frågan, vet du var största problemet ligger?!? Ja visste svaret direkt... Hos mig!!! 
Ja vill så mycket, allt ska vara perfekt och de största rådet ja fick va... Du kan inte ALLTID vara seriös, glöm inte att ha kul också!!! Super råd och massa bra ord på vägen avslutade en helt grym helg... 
Grabbar?!? Kan ni komma tillbaka, typ, nu! :0)

Så nu ska vi träna och ha ROLIGT, jag och Aragon!!! Så vi är väldigt mycket bättre när de kommer tillbaka i januari/februari. 

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0