Tillsammans

Nu går alla tre hästarna tillsammans... Funderade länge och väl på hur jag skulle göra i den frågan... Eftersom Aragon är valack! 
Men den senaste veckan har han verkligen bara stått och "hängt" vid stonas hage, han har varit super stressad när vi grejat med honom... Nerverna på utsidan, så då började jag fundera på om de kunde bero på att han saknade kontakten med andra hästar... Så igår vid frukost fick han gå ut med/till brudarna... 

Lite pip och spring blev de i början men sen va de så lugna och snälla... Och igår när vi va ute och körde va han återigen sitt vanliga jag?!? 
Så de får fortsätta gå tillsammans i vinter iaf får man se hur de blir när stona börjar brunsta i vår! 

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Efwa

Det är ju väldigt få valacker som betäcker ston.
Venar var ju ändå hingst i sex år men har inte en tendens att fatta vad man ska göra. Han visste då, men inte nu.

Det är förhoppningsvis inget Aragorn heller kommer fatta. Hoppas det så de alla kan gå tillsammans hela tiden.

Svar: Jag vill ju gärna ha dem ihop! Då jag tror och vet att de är bra för dem med de sociala... :)) så nu hoppas vi att detta funkar för alltid... ;)
Mickan

2013-11-22 @ 10:41:25
URL: http://www.venar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0