Wella

"Lill" tjejen börjar bli riktigt duktig nu, tredje gången vi va ute idag (med sele) fick bli en tur på andra sidan vägen.
Hon tyckte de va konstigt att gå över de vita linjerna på asfalten, då va man tvungen att ta jätte stora kliv över!!! Jag tycker det är nyttigt att byta håll osv även om man bara är ute dessa korta turer, de ska inte vänja sig vid att alltid vända på samma ställe osv!
Hon börjar följa töm och pisk fint, hon är oerhört vaken och lättlärd, jag är inne på att betäcka henne nästa år (med Tim) tror att det är klokt för hon är en häst som kommer att vara både lätt och rolig och jobba med, bara bra att få ett naturligt avbrott, så det inte blir för mycket jobb...

Tilde har suttit på henne och skrittat lite, inga långa stunder max 5-10 min! 
Det handlar inte om några pass i den bemärkelsen utan mer att hon ska vänja sig vid allt och acceptera de! Gillar att vara "tidig" med unghästarna så här och ger dem hellre långa pauser vart eftersom i utbildningen!




På hemvägen följde vi stora vägen en bit, mötte en cyklist och blev omkörd av två bilar, inget som "störde" fröken! Ska bli så oerhört kul att följa henne... Hela vägen hoppas jag!

Kram
Mikaela 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0