4 människor

Måste säga att jag har OTROLIG tur som har fyra fantastiskt fina människor i mitt liv!!! Utan dem skulle inte mitt häst liv gå ihop, särskilt inte den senaste tiden när jag har varit borta två av tre veckor...

Vi börjar med klippan i mitt liv, Jossan, vad skulle jag göra utan henne?!? Kan säga som så här att utan henne hade inte Tim varit en sån körhäst som han är... 
Hon är alltid med och vi behöver bara titta på varandra för att veta vad den andra tänker!!! Hon är även guld när det gäller inkörningar... Vi känner varandra utan och innan, vi har vårt system och jobbar bra utefter de båda två och framförallt är hon en otroligt fin vän som jag litar på till 100%... Hon kan och vet allt om hästarna minst lika bra som jag själv! 

Sedan har vi mamma, som bor i huset, fixar stallet, matar och släpper ut och in hästar... De är tur att livet på landet väger upp för hon "älskar" väl inte alltid mina hästar! Även om hon och Tim börjar komma riktigt bra överens... 
Han fick ju till och med en rykt sist jag va borta! Mamma är egentligen lite rädd för hästar, men ställer väl upp just för att hon är min MAMMA!!!

Amanda "granntjejen" som dök upp för åtta, nio månader sedan... De va väl slumpen som gjorde att ja fick veta att hon va intresserad av hästar! Första ridturen slutade med markkänning av Alle, trodde aldrig mer hon skulle komma tillbaka :p men de gjorde hon... Amanda är en tuff tjej som rider precis som man vill, till 99% är hästarna svettiga om man har bett om de! Hon är tuff och orädd perfekt för Tim även om Alle väl egentligen låg/ligger henne närmre hjärtat.

Nyast i "gänget" är Tilde! En jobbarkompis dotter, tanken är väl här att jag ska ha en ny "tävlings tjej" så småningom... Hon är oerhört duktig och noggrann, vill alltid göra rätt och framför allt göra de som är bäst för hästarna. 
De som jag gillar allra bäst hos henne och som ja märkte tidigt är att hon är lugn, även om "situationen" kan bli stimmig så är det inte massa ryck och skrik utan hon är alltid lugn mot hästarna... Oerhört viktigt i mina ögon!!!

Så tack ni fyra att ni finns i mitt och hästarnas liv och glöm aldrig att den dagen "mina" hästar tar pris eller är placerade har ni minst lika stor del i de som jag... 
För utan er hade inte mitt liv med hästarna varit möjligt, i alla fall inte på samma nivå!!! 

Ni är guld värda, tack!!!

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Penna

Härligt inlägg! Man ska verkligen inte underskatta teamet som man har runt om sig. Utan ett bra team kan man nog inte bli riktigt bra tror jag.

Svar: Jag känner desamma!!! För att lyckas i vår sport måste man ha ett bra "team" de tror jag iaf... :p
Mickan

2013-09-18 @ 20:15:20
URL: http://www.pernillhaengstrom.se
Postat av: tilde bernström

Tack !<3

2013-09-22 @ 19:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0