Här och nu

Igår hade jag en sån där otroligt härlig dag!!! En sån där dag som man bara njuter av att vara ledig och göra det man vill på! Och fylla på med massa energi...
Tilde kom vid halv tio tiden så tanken och målet var att röra på alla hästarna och fixa stallet innan jag skulle till mamma på middag och sedan massage (lyxigt med en mamma som jobbar med sånt.) 

Först ut var Bellinda och Fortuna, en sväng ut i skogen med dem! 
Bellinda drar linorna som ingenting, Fortuna hade Tilde på ryggen och tågade glatt på i täten?!? På hennes första tur ute med ryttare själv... Det är så otroligt skönt med trygga och lugna hästar!
Bellinda med linor, Tilde och Fortuna på tur!

Nästa va Aragon, ett "dressyr" pass på vägen va de som gällde för honom!
Mycket tempoväxlingar och serpentiner över vägen och på slutet hade jag en mycket mjuk och fin häst!!! 
Visst hade jag gärna kört ett riktigt dressyr pass men med snön och underlaget som är nu är de för tungt på fältet och igår fanns inte tiden att åka iväg...

Sist ut va Wella, började med att longera sedan fick Tilde sitta upp med linan på... För att sedan skritta själv! Gas och broms funkar jätte bra!!! Medan höger och vänster måste tränas mer! Men det kommer... Precis som den naturliga framåt bjudningen!

Både Wella och Fortuna ska få följa med på korta små turer i skogen nu!!! Allt är så mycket mer naturligt där än att vara på banan!
På köpet får man unga hästar med bjudning och självförtroende!
Wella och Tilde på ridbanan!

En perfekt dag helt enkelt med guld stjärna till alla mina hästar!!! Och Tilde... Vad skulle jag göra utan henne och alla andra människor som hjälper mig! 
Den avslutades med massa slapp i soffan... Även det guld värt!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0