Hästig helg

Ledig helg... Betyder massa häst, så klart!!! Började dagen med lite stall fix och desto mer snö skottning!!! 
Nu ligger jag faktiskt på soffan och bara njuter av att vara hemma och ta de lugnt...
Maja kommer om någon timme, ska försöka röra på alla fyra hästarna idag! 

Maja och jag lärde egentligen känna varandra genom fjordhästarna, sen började hon på Bollerup då träffades vi hos Axel och de sista va hon med Fredrik P i Breda när ja va med Axel! Ska bli riktigt kul att ha lite sällskap idag, dessutom av någon som är riktigt duktig på körning! 

Aragon ska vi köra ner till sjön tror jag, hade egentligen tänkt mig ett dressyr pass men jag tror det blir för tungt med all snö på fältet!
Wella ska vi tömköra med linor, Fortuna blir "bara" tömkörning om inte Maja vill rida henne!
Bellinda börjar vi också med tömkörning så ska hon få på sig linorna också sen...
 
Sen blir det nog mat och melodifestivalen! Helt optimal lördag med andra ord!!! 

Imon kommer Tilde vid nio så då ska alla fyra få motion igen! 
Sen återstår bara två jobb dagarn innan jag tar en veckas ledigt!!! Så är
läget här oss oss i is-vintern!!! 

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0