Upptäcksfärd

Igår morse när jag kom runt hörnet på det röda lilla extra huset på min tomt fick jag möte... 
Där kom en mycket GLAD Aragon gående från grannarnas trädgård...

Jag ropade på honom, han kommer så glatt, följer efter mig som en snäll hund går direkt in i sin box och tittar på mig med en min precis som att -"Du kan jag få min frukost nu, jag är vääääääldigt hungrig"!
 På ett sätt kan jag förstå honom, men med tanke på vad jag fick veta av hyresvärden ändå inte... Han har nog varit ute ungefär hela natten!!! Bland annat har han varit och ätit av vildsvinens mat, pellets bullar osv! 
Av spåren att döma har han gått på en riktigt upptäcksfärd!!! Då det är spår ungefär överallt... Skritt spår så han har väl strosat runt här och kollat läget! Inte var det mycket att mocka i boxen heller så mer eller mindre hela natten har spenderats ute!!! 

De komiska med detta tycker jag är att hade någon frågat mig för två dagar sedan hade jag sagt -" Nä, inte Aragon han skulle aldrig gå någonstans".
För ja trodde han va alldeles för "feg" för de då han tycker väldigt mycket är läskigt när man rider och kör...
Men än kan man bli förvånad!
Jag är mest glad över att inget hänt honom och att han inte fick ont i magen av de han åt!!! 
Så nu är det kedja på hans dörr som gäller framöver då jag är så gott som säker på att jag stängt hans dörr ordentligt! 

Men han va i alla fall väldigt lugn och avslappnad att rida igår... Idag ska Tilde och jag bege oss in till ridskolan med honom då vi tänkte att det kunde vara nyttigt för båda parter med en lektion i en annan miljö! 

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: marie

:) Härliga djur!!!!

2014-02-24 @ 15:28:38
URL: http://www.blogg.mariekusk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0