Driving Group 2014

Jag har "dragit" lite på detta inlägg, jag ville skriva det med eftertänksamhet och inte stressa så allt blev rätt!!! 
I lördags va jag på tok för trött och igår gick dagen i 110km/h! Så här kommer det nu istället... :) 

Driving Group är alltså en satsning framtagen av Emma Starck för kuskar i "mellanskiktet" dvs vi som inte ännu är i eliten eller tillhör landslaget dina mål och visioner ska vara att tävla svår klass och av cirka 30st i lördags på samlingen så tog hälften upp SM som mål eller delmål! 
Detta var målen Emma satt upp för DG inte alls orimligt om du frågar mig! Med den kompetenta skaran kuskar som satt där...

Vad är då tanken bakom detta?!? Jo, det är att vi ska få fram ett helhets tänk och en "vi" känsla! 
Vi ska lära oss tillsammans och detta gör också att vi kan sporra och stötta varandra, hjälpas åt på tävlingar, träna tillsammans, ha varandra som bollplank osv! 
Jag som gillar att jobba i team eller tillhöra ett lag (har faktiskt spelat väldigt mycket hockey ;)) och tror att detta är helt rätt tänkt!

Vi ska även alltid visa våra hästar i fint skick och vara goda förebilder på träning och tävling!
Sen ska vi så klart ha ett individuellt upplägg var och en! Detta startar vi upp med i februari då vi ska köra en "avstämning" för Emma för att sedan träffas igen avsuttet den 22 mars för att spika vår och sommar säsongen!

Tanken är att vi även ska hitta på saker tillsammans, gå på föreläsningar, kanske synas på mässor, tävla ihop, se andra träningar tillsammans osv!

Jag är alldeles säker på att vi tillsammans kommer ge körsporten en knuff framåt... Jag kan bara tala för egen del men jag tror och hoppas att detta blir riktigt stort!!! 
Jag tror inte på ensam är stark, utan att man blir mycket starkare tillsammans! 

"På köpet" träffade jag även en härlig tjej som gärna ville grooma lite denna säsongen då hennes ponny inte va redo att tävla fullt ut ännu... Jätte bra då Aragon och jag kan behöva någon som groomat innan och har full koll på läget! Eftersom den tilltänkta groomen kanske har lite svårt att ställa upp denna säsong ;)

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0