Lag vinst!!!

Idag satt den där vinsten med laget för vetlanda tjejerna!!! 
Jag hade den äran att få vara lagledare för detta härliga gäng då våran ordinarie lagledare va på nationella tävlingar... 

Jag hade ju redan lovat Emilia att om de gick upp i ledning så skulle hon få rida Aragon sista omgången i vetlanda! Den krockar ju tyvärr med en körtävling... Men som sagt gick de upp i ledning skulle hon få rida även den! Så nu får jag hoppa över den tävlingen, men det gör jag gärna, utan henne hade inte Aragon varit så fin som han är! 

Åter till tävlingen! Emilia va först ut i laget, red en stabil runda med en lugn och fokuserad Aragon, det räckte till 66,96% och ledning. Den behöll hon ungefär halvvägs in i klassen, Matilda va sedan nästa ryttare för VRF på Chakira som hon endast hade ridit fem gånger innan, de fick till en mycket prydlig runda och hamnade på 64%... Efter två ryttare var laget i ledning! 

Nästa på tur va Emilia J med sin Marijo, detta är verkligen ett ekipage som har utvecklats, den dagen de får till allt på inne banan får de andra D ponnyerna se upp!!! 
Idag va de dock inte deras dag och han blev spänd inne på banan, 58% och vi ledde fortfarande... 
När Lisa våran sista ryttare skulle in på banan visste vi att hon va tvungen att få ihop över 64% för att vi skulle behålla ledningen! Så när resultat 68,04% kommer upp va de klart! 
Lag seger och en individuell tredje plats för Emilia och Aragon, Lisa tog över andra platsen! 
Individuell prisutdelning... 

Laget :))

Det har verkligen varit en jätte rolig tävlings dag och en ära att få vara med de här tjejerna och deras föräldrar! 
God stämning och hela tiden glada tillrop eller stöttande ord på vägen precis som det ska vara i ett lag!
Nästa omgång går i LA och jag tror/vet att tjejerna är super taggade inför detta!!!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0