Tävlingar

Då va vi anmälda till årets första tävling, Kungsbacka racet på nordhallands ridklubb! Ska bli jätte kul och spännande att se hur Aragon reagerar på den atmosfären!
Men han tog ju det jätte bra i vetlanda när vi körde vår lilla mini tävling vid jul... Så det är nog inga problem alls! Får passa på att tacka Heds och Åsa Godin som lånar ut sängplatser och box till oss, så vi slipper köra dit mitt i natten. 
Jag kan väl säga som så att jag längtar redan och det gör resten av teamet oxå!

Nästa tävling blir sedan dressyr för Emilia och Aragon den 29e mars i Västervik! Div 2 laget, LB:1 står då på schemat, liksom den 19e april i Falken... Ska bli kul att se hur de hävdar sig bland dressyr ponnyerna.
Imorgon rider de igenom programmet på hemmaplan, det är pay and ride i vetlanda då. Bra att passa på att rida det och samtidigt få en bedömning på sig! Sen är det guld värt att Elsa som Emilia tävlar för kan komma in och hjälpa henne rida fram.

Nästa körtävling blir den 6e april, dressyr och precision i Laholm... Lagom att starta upp med! Första kompletta blir på Tjolöholm sista helgen i maj... Och följs sedan av Åkerbo 13-14 juni! Där vi förmodligen kör MSV igen! Om resultaten fram tills dess har varit bra, för jag har en tanke om att Fortuna ska få debutera där oxå, och då vill jag inte ha dem för nära varandra i klasserna.

Det är planen så långt och det känns faktisktjätte bra och vi är laddade allihop för att komma ut på banorna igen.

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0