Dressyr

Idag lastade vi Aragon och Wella och åkte upp till Holmströms, väldigt skönt att ha ett ridhus 15 min bort med bil och släp! 
Emilia och Aragon skulle träna för Elsa och då tyckte vi Wella kunde få följa med så jag hjälpte henne och Felicia lite! 
Det har verkligen blivit skillnad på Wella det sista, innan gick hon helst med halsen in och ut, nu har hon börjat söka sig fint framåt neråt! 
Så drömmen och målet för 2015 känns inte längre så avlägset! Ungponnykombinationen på New Forest SM! Allt är ju än så länge väldigt basic när vi tränar dressyr med henne, halter, avbrott och igångsättningar är grundstenarna! Allt detta ska ske med all kroppsdelar på rätt ställe... Inte alltid de lättaste när man vill vrida och vända på sig som Wella! 

Aragon och Emilia har ju så klart kommit betydligt längre och började idag nosa på LA rörelserna! Elsa trodde inte heller det skulle vara några problem att tävla LA med honom under året, spännande!

Aragon och Emilia har inte riktigt fått till dressyren tillsammans efter vilan... Men idag trillade allt till rätta och han såg verkligen ut som en dressyr häst under dagens pass.
Bland det roligaste är Emilias inställning till dressyren! Från början tyckte hon mest de var ett onödigt ont som jag "tvingade" henne att göra! 
Nu frågar hon själv efter träningar och tävlingar... Så något rätt måste ju jag och Elsa gjort när vi tjatat på henne! 

Jag filmade båda ekipagen så de själva kan se hur det ser ut, väldigt nyttigt och roligt!
Emilia sa själv att hon tyckte de såg riktigt bra ut och Felicia hade lättare att förstå vad jag menade när hon såg det på film!!! Jag försöker alltid filma en liten bit från varje träning, otroligt lärorikt och man får en helt annan syn och insikt i det man själv gör!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0